Till minne av min älskade Bella

♥Regnbågsbron♥

På den här sidan himlen finns en plats som kallas regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer de till regnbågsbron.

Där finns det ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att
de kan springa runt och leka med varandra.
Där finns det  tillräckligt med vatten, mat och solsken,
 så att våra bästa vänner har de varmt och skönt.

Alla djur som har varit sjuka eller gamla blir återställda 
till en god hälsa.
De som var skadade blir friska och starka igen, 
precis så som vi minns våra vänner.

Djuren är glada och nöjda förutom för en liten sak,
de saknar alla någon speciell som de var tvungna att lämna kvar.

Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem
att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva, kroppen börjar skälva.

Hon springer plötsligt ifrån gruppen,
flyger över det gröna gräset,
hennes ben bär henne fortare och fortare.
Hon har sett dig, och du och din speciella vän,
möts till slut i en lycklig återförening, för att aldrig skiljs igen.

Lyckiga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du se ännu en gång i de tillgivna, vackra ögonen på ditt älskade djur
som så länge varit frånvarande i ditt liv,
men inte i ditt hjärta♥
Sen går ni över Regnbågsbron Tillsammans!





    
 








Kommentarer
Postat av: linnéa

<3<3<3 börjar ju gråta :S <3

2011-05-10 @ 09:00:20
URL: http://duqing.blogg.se/
Postat av: julia ! ♥

när jag läste den första gången föll jag i tårar , nu e det änd jag tänker på när jag läser den är Zingo, saknar henne så men nu vet vi att våra älsklingar är lyckliga och väntar på oss ♥



ps: du tog den från mig va ;) ♥

2011-05-18 @ 15:38:35
URL: http://juliaerikssonblogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0